День відкритих дверей.
1 ведучий: Дорогі діти! Ми раді знову вас бачити у нашій затишній оселі БДЮТ.
2 ведучий: Літо промайнуло дуже швидко і залишилося позаду.
1 ведучий: А попереду знову навчальний рік.
2 ведучий: Рік копіткої і напруженої праці.
1 ведучий: Рік нових здобутків і перемог.
2 ведучий: У школах уже пролунав перший дзвінок.
1 ведучий: А ми зустрічаємо вас тільки сьогодні – 15 вересня.
2 ведучий: Приємно бачити вихованців , які уже не один рік приходять сюди ,щоб
зайнятися справою, яка їм до душі.
1 ведучий: І не менш приємно зустрічати нових, які ще не визначились і не реалі-
зували себе .
2 ведучий: Зараз ми надамо слово директору БДЮТ О.П. Піщаній. Вона розповість
про роботу закладу , про наші трудові будні, про досягнення та плани
на майбутнє.
1 ведучий: Дорогі діти! Наші досвічені керівники гуртків з радістю будуть навчати
вас тій справі, яку обрали.
2 ведучий: А поки що ми з вами і ви між собою повинні познайомитись. А для цьо-
го проведемо гру «Проспівай своє ім»я».
Усім по черзі пропонується в одній тональності проспівати своє ім»я.
За сигналом ведучого всі повторюють хором ім»я , а також жести і мімі-
ку того, хто починав. Таким чином , ми робимо колективну приємність
кожному. Але найсолодший звук для команди, це звук її власного імені.
1 ведучий: Ви знаєте, що наш край – край квітів. Вони такі різні ,гарні І ніжні, як ви,
діти.
2 ведучий: А з квітів можна сплітати чудові віночки.
1 ведучий: Наша наступна гра так і називається «Віночки».
Діти роблять маленькі кола –«віночки», поклавши руки один одному на
плечі. Запам»ятовують, хто в якому колі стоїть та їх розташування. За
командою ведучої перешиковуються в одне велике коло та виконують
прості рухові завдання (ідуть підстрибуючи, напівприсядки, у ритмі
польки та ін.)під музику. На слова «Діти на горбочку наплели віночки» -
стають у маленькі кола, сплітаючи руки (на вихідну позицію).
Гра повторюється 3-4 рази.
2 ведучий: А зараз загадки про тварин та птахів.
1 ведучий: Чи любите, діти, їх відгадувати?
2 ведучий: Пропонуємо загадки про тварин.
З- поміж інших тварин
Всяк його впізнає .
Із усіх тільки він
Ріг на носі має. (Носоріг)
Багато ходив по безмежній пустелі,
Не бачив води і людської оселі,
Сухі колючки по барханах шукав,
Як зветься, той, хто багато блукав? (Верблюд)
Хоч і птах, та не літає
Як біжить переганяє
І верблюда, і коня
І машину доганя. (Страус)
У морі купався,
Сухеньким зостався.
Під дзьобом – торбинка,
В торбинці – рибинка. (Пелікан)
Поглянь, які птахи стрункі.
А шиї довгі та гнучкі.
Самі ж немов рожевий цвіт. (Фламінго)
Я весела й пустотлива,
І вертка, і жартівлива,
Туди-сюди з дерев стрибаю
І банани полюбляю. (Мавпа)
1 ведучий: Слідуюча гра «Світлофор». Вона допоможе перевірити вашу увагу.
У цій грі на жовте світло – усі плескають , на зелене – тупотять, а на
червоне – завмирають.
2 ведучий: Ми сьогодні уже відгадували з вами загадки про тварин та птахів.
А я хочу запропонувати вам знову загадки. Але відгадки будуть незвич-
ними.
1 ведучий: Чому незвичними? Тому що ви повинні їх швиденько намалювати.
Для гри потрібно 2 команди по 3 учасники.
Носатий Микита
Із дерева свита.
НЕ гребінчиком чесаний
А лезом затесаний. (Олівець)
Із неба диво золоте
І світить нам і гріє.
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє. (Сонце)
То чорна, то сива по небу ходила,
Набив її вітер – сльози розпустила. (Хмара)
Маю владу над всіма я вищу.
Ледь-що не по-моєму я знищу. (Вітер)
2 ведучий: Спортивні конкурси люблять усі діти. Тому до вашої уваги декілька
спортивних естафет.
Естафета «Задом – наперед»
2 команди по 6 гравців шикуються 2 паралельні ряди.
Перший учасник стає на четвереньки і задом-наперед рухається до лінії
фінішу. Потім повертається назад і біжить наступний.
1 ведучий: Естафета Із стільцями.
Ті ж самі учасники. Перші учасники рухаються до лінії фінішу,
переставляючи стільці і перестрибуючи через них.
«Джентльмен – шоу»
(Конкурсно – розважальна програма для дітей
середнього шкільного віку)
1 ведучий: Добрий день, дорогі діти!
2 ведучий: Сьогодні для вас цікава конкурсно – розважальна програма
«Джентльмен – шоу».
1 ведучий: В якій будуть приймати участь справжні хлопці.
2 ведучий: Сміливі, веселі і мужні.
1 ведучий: Кмітливі, шляхетні і дружні.
2 ведучий: Вони зможуть продемонструвати вам свій розум, силу та вина –
хідливість.
1 ведучий: Можна багато говорити гарних слів про наших хлопчиків.
2 ведучий: А як же їм довести, що вони дійсно розумні, веселі, кмітливі,
сильні і будь – якої миті готові виправдати сподівання дівочих
сердець?
1 ведучий: Це вони можуть довести, взявши участь у наших конкурсах.
2 ведучий: А, щоб їх розпочати, потрібно створити 2 команди по 6 учасників.
1 ведучий: Ті 12 хлопчиків, які дострибають до мене на одній нозі першими,
І стануть членами команд.
2 ведучий: І так, команди створені, назви придумані. Отже, розпочинаємо
змагання.
1 ведучий: А відкриє нашу конкурсну програму інтелектуальний конкурс.
Командам буде запропоновано послів»я чи приказка. Необхідно
закінчити його.
Учений водить, невчений ( слідом ходить)
Маленька праця краща за (велике безділля)
Не той друг, що медом маже , а той ,хто (правду каже )
Землю прикрашає сонце, а людину (праця)
Нема друга – шукай, знайшов (бережи)
Пізно встав – день втратив, у молодості не вчився –
(втратив життя)
2 ведучий: Слово журі, яке підведе підсумки першого конкурсу.
1 ведучий: Дуже часто перше перше кохання приходить ще за шкільною
партою. Це одне з найпрекрасніших почуттів людини.
2 ведучий: Людина, яка любить і яку люблять, лагідніша і доброзичливіша.
Вона розцвітає, ніби перша весняна квіточка.
1 ведучий: А квітка і є символом кохання.
2 ведучий: Дорогі наші «джентльмени» не забувайте дарувати квіти всім,
кого ви любите, поважаєте і цінуєте.
1 ведучий: А зараз ми проведемо конкурс «Ланцюжок квітів».І дізнаємося,
чи знаєте ви, які квіти дарувати.
2 ведучий: Команди по черзі говорять назви квітів. Перемагає та команда,
останньою назвала квітку. За перемогу 5 балів, за поразку 2бали.
1 ведучий: Слідуючий конкурс «Комплімент дівчинці».Команди так само, як
І в попередньому конкурсі, говорять комплімент дівчинці. Яка
команда останньою назве комплімент, та й перемагає.
2 ведучий: Щоб зростати дужими,
Ви зі спортом дружите.
Будуть з вас і альпіністи
І завзяті футболісти,
Фехтувальники й гребці –
Не прості собі спортсмени,
А відомі рекордсмени.
1 ведучий: Ви зі спортом дружите,
Виростайте дружніми.
2 ведучий: Тому наступний конкурс – спортивний «Змагання з кульками».
Кожен гравець прив»язує до ноги по одній кульці. Необхідно свої
кульки зберегти, а кульки супротивника знищити.
За перемогу – 5 балів, за поразку 2 бали
1 ведучий: «Штовхання ядра» - так називається слідуючий конкурс. Гравці
під №1 штовхають , зроблене із газети «ядро».Потім передають
його гравцям під №2. Яка команда швидше впорається з завдан –
ням, та й перемагає.
2 ведучий: Бути справжнім джентльменом дуже важко. Треба бути і розум –
ним, і кмітливим, і вправним. І винахідливим, і швидким…, а ще-
сильним.
1 ведучий: Тому слідуючий конкурс, який називається «Супермен» і допомо-
же випробувати силу справжніх джентльменів.
2 ведучий: Ми просимо вийти до наших команд чарівних дам – помічниць
джентльменів. Кожен член команди повинен взяти на руки дівчин-
ку і пронести її обережно до лінії фінішу і повернутися назад.Пере-
магає та команда, яка швидше впорається з завданням.
1 ведучий: Поки журі підведе підсумки нашого конкурсу, ми проведемо ігри
з глядачами.
1. Гра «Відшукай своє взуття».
2. Гра «Хто не втратить напрямку».
2 ведучий: А тепер надамо слово нашому журі.
1 ведучий: Ось і підійшло до кінця наше свято. І ми хочемо подякувати нашим
учасникам.
2 ведучий: Сьогодні джентельмена справжнього зустріти приємно всім –
дорослим і малим.
1 ведучий: Щоб стати джентльменом, треба захотіти, зусиль докласти трохи –
і ти станеш ним.
КОТИЛАСЯ ПИСАНОЧКА.
Конкурсно- пізнавальна програма для дітей
середнього шкільного віку.
Ольга Шевченко, культорганізатор будинку дитячої та юнацької творчості.
Мета: Ознайомити дітей з найбільшим християнським святом- Великоднем.
Його звичаями , традиціями та прадавнім мистецтвом виготовлення
писанок.
Читець: Народ, радій! Христос воскрес!
Встав над правителем Пілатом.
У дивнім сяєві небес
Ця ніч навіки стала святом.
Народ, радій! Твоє буття
У вічність злинуло віднині!
Та пам»ятай, яке життя
Заповідалося людині.
Зверни свій погляд до небес,
Простри, нарешті, вільні руки.
Христос живий! Христос Воскрес!
Благай із ним своєї злуки.
Ведучий: Великдень – одне найбільших свят у християнській релігії.
Ведуча: Святкується воно в Україні ще з 10 століття. Свято пов»язане з воскресінням Ісуса Христа, тому й має назву Великий день, або Великдень.
Ведучий: А зараз я загадаю вам пасхальні загадки.
Що святіше за хліб? (Паска)
У фарбах катається до церкви збирається. (Яйце)
Ведуча: Яйце, як початок усього живого, стало символом воскресіння Ісуса
Христа. Тому наше свято присвячене саме писанці.
Ведучий: Повсюди в Україні живе прадавнє мистецтво творіння цих своєрід-них мініатюр, які разом з Великоднем і весною приходять у наші домівки…
Ведуча: Провіщають свято, вселяють надію на незнищенність життя і краси.
Ведучий: Писанка – то своєрідний мініатюрний символ народного живопису. Візьміть у руки барвисте яйце, помилуйтесь красою різноманітного орнаменту.
Ведуча: Це ви доторкнулися до сим воління, до самої історії.
Ведучий: Гляньте, які вони гарні. Всі різні за кольорами та орнаментом.
Вірш «Я писанка красуня».
Ведуча: Розписувати писанки – жіноча справа. А чи знаєте ви, діти, як нази –
вають ту жінку, що малює писанки?
Ведучий: Зараз ми з вами проведемо гру «Склади слово». Для гри потрібно дві
учасниці. Вони повинні з літер, які знаходяться на столі, скласти слово. І тоді
всі присутні будуть знати, як звуть ту жінку, що малює писанки.
( Писанкарка).
Ведуча: Існує багато легенд та вірувань, пов»язаних з писанкою.
Ведучий: Предки вірили у магічні сили і у те, що розмалювати писанку не мав
права той, хто недавно сварився і гнівався…
Ведуча: Ще писанки не лише захищають людину від зла, а й приносять добро-
бут.
Ведучий: А зображений півень на яйці, яке ховали під покуть хати, боронив
оселю від блискавиці.
Ведуча: А цю легенду розповідають на Гуцульщині. Щороку змій Ірод, прику-
тий залізними ланцюгами у пеклі посилає своїх гінців на світ Божий. А коли ті
повертаються запитує, чи ще творять писанки люди. Якщо гінці цього не заперечують, Ірод заходиться від плачу і зриває ланцюги. Та ковалі знову бе-
руть його в полон. Тож доки малюють люди писанки, доти й буде світ.
Ведучий: Гуцульські писанкарки знають чимало чарівних коломийок. Послу-
хайте одну з них.
(Діти виконують коломийку)
Ведуча: Дорогі діти! Існують різні техніки розпису яєць. Тому й називаються
по-різному: писанки, дряпанки, клеянки, мармурові та крашанки.
Ведучий: Писанки розписуються за допомогою воску та писачка, на крапанках
малюнок складається з крапок різного кольору.
Ведуча: Виготовляючи дряпанки, яйце фарбують у темну фарбу. Потім за допомогою голки чи шила видряпують орнамент.
Ведучий: Мармуровими називають великодні яйця, коли на сире яйце нак-
ладають шматки сухої фарби, кольорового паперу, обв»язують ганчіркою і
варять.
Ведуча: А от крашанки пофарбовані в один колір. А чи знаєте ви, що означає
кожен з кольорів ?
Ведучий: Зараз ми проведемо гру «Підбери правильно колір».( Додаток 1)
Для двох команд підготовлені картки. Одні - кольорові у формі яєць , а другі
з означенням цього кольору на писанках. Учасники повинні впорядкувати ці картки.
Червоний – радість, життя і любов.
Жовтий- місяць і зорі, а в господарстві урожай.
Блакитний- небо, повітря.
Коричневий- багата земля.
Зелений- весна, воскресіння природи.
Ведуча: І ще, діти, я знаю одну цікаву гру «Навбитки».
Станьте, діти, у кільце.
В кожного в руках яйце.
Тані випало на славу
Розпочати цю забаву.
Дуже милу, престару
Великодну гру.
Дівчинка- ведуча ходить по колу, з крашанкою в руках. Вона стукає нею по крашанках інших дітей. Чия розбивається, той виходить з гри. А, якщо розби-
вається яйце ведучої, то виходить з гри вона. А гру продовжує той, об чию
крашанку вона розбила свою. Гра продовжується доти, поки не залишиться
один учасник з цілим яйцем.
Ведучий: Наша українська писанка помандрувала у далекі світи і прижилася
там. Зараз чимало канадців, американців, німців, австралійців вважають її своєю рідною.
Ведуча: А у Канаді їй спорудили пам»ятник. Адже символ добра у будь-якому
куточку землі потрібен людям.
Ведучий: Гігантська писанка у Вегревілі стала красою всієї Канади. Символом
Української громади у країні Кленового листка.
Ведуча: Усе на світі почалось з яйця. У ньому минуле, сьогоднішнє і майбутнє.
Ведучий: Це вічний весняний ритуал, символ відродження природи.
Ведуча: Хай світяться серед ночі свічки довкруг церкви. Нехай ідуть люди
святити писанки. І нехай в різних кошиках будуть різні, як люди, як їх долі.
Ведучий: Нехай високо над нами дзвонять великодні дзвони!