ВІДПОЧИНОК У 2013 РОЦІ
Згідно плану заходів Катеринопільського районного будинку дитячої та юнацької творчості на період літніх канікул 2012 року, затвердженого відділом освіти, на час роботи пришкільних таборів відпочинку робота БДЮТ була направлена на співпрацю позашкільного закладу з загальноосвітніми навчальними закладами. За підтримки відділу освіти було організовано виїзди до 9 навчальних закладів (Розсохуватська ЗОШ, Залізняцька ЗОШ, Гуляйпільський НВК, Новоселицька ЗОШ, Вербівецький НВК, Бродецький НВК, Кайтанівська ЗОШ, Пальчиківський НВК, Гончариська ЗОШ) для надання методичної та практичної допомоги педагогічним працівникам та керівникам гуртків щодо організації та проведення заходів, дозвілля учнівської молоді. Заходи проводилися з метою сприяння розвитку творчого потенціалу дитини, залучення її до колективної та індивідуальної діяльності, до роботи шкільних гуртків, створення у таборі відпочинку відносин співпраці та співтворчості.
Організовуючи творчу та виховну діяльність з дітьми педагогічні працівники БДЮТ використовували різноманітні форми виховної роботи, серед яких ігри, конкурси, свята, вікторини, спортивні змагання, тренінги, заняття гуртків, майстер-класи, творчі виставки виробів вихованців БДЮТ.
В 2013 році при Катеринопільському районному будинку дитячої та юнацької творчості буде працювати Літня школа «Дивосвіт», в якій буде відпочивати 20 вихованців позашкільного закладу. План роботи Літньої школи включає заходи за такими напрямами: патріотичне, морально-етичне, художньо-естетичне, екологічне та трудове виховання (конкурсно-розважальні та конкурсно-пізнавальні програми, спортивні змагання, екскурсії, командні та індивідуальні інтелектуальні ігри, виставки-конкурси, КВК, малюнки на асфальті, цікаві та пізнавальні зустрічі). Плануються спільні заходи з пришкільними таборами, відділом культури та районною бібліотекою. Складовою життєдіяльності дітей в Літній школі є організація роботи гуртків та творчих майстерень. Робота гуртків побудована з урахуванням короткочасності перебування дітей у Літній школі. Графік складений так, щоб чергувались різні види діяльності (спорт, музика, хореографія, театралізація, художня праця). Педагогічний колектив БДЮТ спланував та побудував роботу так, щоб кожна дитина знайшла собі справу по душі; відчула себе сильно творчою особистістю.
№ п/п |
Дата |
Зміст роботи |
Учасники |
Відповідальні |
|
27.05 |
День знайомствВідкриття Літньої школиОзнайомлення з правилами поведінкиТренінг «Пізнай себе» вправа «Очікування», «Усі ми - різні»Творча майстерняКонкурсно-розважальна програма «Давайте познайомимось» |
Вихованці ЛШ |
Начальник ЛШКульторганізаторВихователі |
|
28.05 |
День здоров’яВікторина «Що ти знаєш про спорт?»Тренінг «Я і моє здоров»я»вправа «Правила роботи у групі», «Що формує здоров»я», «Усмішка по колу»Спортивна програма «Будьмо здорові»Перегляд відеофільму «Шкідливі звички, як їх позбутись»Творча майстерняСтанційна гра «Стежина здоров’я» |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователіАкомпаніатор |
|
29.05 |
День довкілляВікторина «Відкрий для себе світ природи»Тренінг «Творімо добро і посміхаймося кожному» вправа «Доброта», «Поважний стілець»Екскурсія в паркАкція «Боротьба з королем сміття»Творча майстерняКонкурс «Парад віночків» |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователі |
|
30.05 |
День інтелектуальних ігорІнтелектуальна гра Брейн-ринг «Світ моїх прав»Тренінг «Як себе контролювати» вправа «Спокійні та агресивні відповіді»Турнір всезнайокТворча майстерняКонкурс загадок |
Вихованці ЛШ |
ВихователіАкомпаніатор |
|
31.05 |
День візажистаКонкурс на кращий макіяжТренінг «Позитивний образ «Я»» вправа «Репортер», «Бомбардування позитивними якостями»Творча майстерняКонкурс на кращий малюнок на тілі |
Вихованці ЛШ |
Вихователі |
|
01.06 |
День захисту дітейУчасть у районному заході, присвяченому Дню захисту дітей |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователі |
|
03.06 |
День творчостіВиставка дитячих робіт «Мої літні канікули»Тренінг «Пізнай себе» вправа «Бінго», «Усі – ми різні»Конкурсно-розважальна програма «Міс творчістьТворча майстерняМайстер клас по хореографії «Танець – пісня душі» |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователі |
|
04.06 |
День музикиКонкурсно-розважальна програма «Караоке в дружнім колі»Тренінг «Пізнай себе» вправа «Все одно ти молодець», «Плутанина»Музичні ігриТворча майстерняМузичні загадки та ребуси |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторАкомпаніатор |
|
05.06 |
День сюрпризуСпортивно-розважальна гра«Знайди скарб»2. Тренінг «Як себе контролювати» вправа«Спокійні та агресивні відповіді»3. Творча майстерня4. Конкурс каліка тур та дружніх шаржів |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователі |
|
06.06 |
День гри та іграшкиКонкурс на кращу іграшки із природного матеріалу «Фантазери»Тренінги «Ваш настрій і ваше побачення»Вправа «Відсутні ключі»Майстерня ори гамі (виготовлення іграшок із паперу)Творча майстерняРухливі ігри на свіжому повітрі |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователіАкомпаніатор |
|
07.06 |
День художникаВиставка робіт образотворчого мистецтваКонкурс мальованих загадоктренінг «Відповідальна поведінка» «Лінія життя»Творча майстерняКонкурс малюнка на асфальті «Барви сонячного літа» |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователі |
|
10.06 |
День рекордівКонкурсно-розважальна програма«Най-най-най»2. Тренінг «Я і моє здоров»я» вправа«Шляхи здорового способу життя»3. Творча майстерня |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователі |
|
11.06 |
День туристаПохід у лісВікторина «Дикі тварини та птахи нашого краю»Конкурс на кращу композицію із лісових квітів «Барвограй»Творча майстерняГра «Веселі Робінзони» |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователіАкомпаніатор |
|
12.06 |
День літнього Нового рокуКонкурс на кращий костюмТренінг «Я і вміння долати конфлікти» вправа «Корабель і вітер»Творча майстерняКонкурс на кращу іграшку |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователі |
|
13.06 |
День закриття таборуРозважальна програма «Табір до побачення»Тренінг «Мої поради» |
Вихованці ЛШ |
КульторганізаторВихователіАкомпаніатор |
Організація роботи у Літній школі творчообдарованих дітей
Дозвілля –найкращий час для залучення дітей до світу прекрасного, сприяння розвитку у них художньо-творчих здібностей, художнього смаку, образного мислення, винахідливості та фантазії. Адже канікули – це втілення мрій кожної дитини про відпочинок, улюблені заняття, подорожі, зустріч із новим, невідомим.
Згідно плану заходів Катеринопільського районного будинку дитячої та юнацької творчості на період літніх канікул 2013 року, затвердженого відділом освіти, було створено Літню школу творчо обдарованих дітей. Літня школа – це школа самовизначення, у якій дитина набуває вміння самостійно працювати, творчо розвиватися, здобувати нові знання та навички. Літня школа була створена з метою стимулювання вихованців до інтелектуального розвитку та зростання, розвитку творчого потенціалу, створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності вихованців,усвідомлення ними свого образу «Я». Головними завданнями Школи є :
- створення сприятливих умов для розвитку знань та вмінь обдарованих дітей ;
- підтримка і стимулювання молодих талантів;
- підготовка вихованців до участі у обласних, Всеукраїнських та міжнародних змагань, конкурсів, виставок;
- залучення майстрів народної творчості для роботи в Літній школі;
- психологічне розвантаження вихованців.
Літня школа працює за такими принципами : добровільність, нестандартність, перспективність, врахування індивідуальних запитів вихованців, взаємодія, доцільність. Виховний процес у Літній школі організовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів і творчих здібностей дітей, з урахуванням їхнього віку, психофізіологічних особливостей, стану здоров’я та з використанням різноманітних форм масової роботи: дозвільно – розважальної( різноманітної культурно – масової, спортивних, мистецьких та розважальних заходів, конкурсів, концертів, ігрових програм тощо), навчальної діяльності.
Спортивні, туристично - краєзнавчі, культурно – мистецькі масові заходи, інші форми організації активного відпочинку дітей здійснюються з метою поглиблення їхніх знань за обраним напрямом творчої діяльності та залучення до здорового способу життя (вікторина «Що ти знаєш про спорт?», спортивна програма «Будьмо здорові», станційна гра «Стежина здоров’я»,гра «Веселі Робінзони»,спортивно-розважальна гра «Знайди скарб»).
Система діяльності Школи визначила три основні форми роботи :
- навчальний процес ( заняття з опорою на різноманітні види мистецтва, сприйняття мистецтва через музеї, заняття естетичного профілю: вокал, образотворча та декоративно – прикладна творчість, театральна діяльність);
- позашкільна діяльність ( хореографічний гурток, ляльковий театр, вокальний ансамбль ) ;
- організація дозвілля та самостійне звернення до мистецтва ( індивідуальна творча робота, проведення літніх майстер – класів у яких беруть участь діти переможці, учасники різноманітних конкурсів та діти , що мають бажання розкрити свої творчі здібності.
Одне із завдань Літньої школи – формування почуття власної гідності , навичок самоаналізу та самоконтролю, пізнання себе, усвідомлення цінності здоров’я як основи для успішної реалізації життєвих цінностей, вміння знаходити позитивне в собі та в інших, здатність говорити про своє позитивне ставлення до себе . Виконати ці завдання допомагають різнопланові тренінгові заняття. Наприклад: «Як тебе сприймають інші» метою якого є формування і розвиток настановлення на самопізнання і саморозвиток, розвиток особистісно значущих якостей; «Моя індивідуальність» з метою розвитку підлітка як особистості, розкриття його позитивних здібностей, засвоєння визначеного життєвими та суспільними потребами обсягу знань про особистість, взаєморозуміння; «Спробуй подолати свої недоліки» метою якого є створення позитивного психологічного клімату в учнівському колективі.
Кожний день у Літній школі приносить для дітей масу задоволення та нових відкриттів. Інтелектуальні конкурси й турніри є невід’ємною частиною роботи з обдарованою молоддю ( змагання знавців різних напрямків знань : географія, біологія, історія, екологія, етика, культура, епос та література ; шахові турніри, туристичні змагання, спортивне орієнтування; вікторина «Відкрий для себе світ природи», інтелектуальна гра Брейн-ринг «Світ моїх прав», турнір всезнайок, музично – пізнавальні й розважальні програми). План роботи Літньої школи насичений заходами різної форми діяльності, на свято перетворений кожний день: «День знайомств», «День здоров’я», «День довкілля», «День інтелектуальних ігор», «День візажиста», «День творчості», «День музики», «День сюрпризу», «День гри та іграшки», «День художника», «День рекордів», «День туриста», «День літнього Нового року» тощо.
Відбулися спільні заходи з пришкільними таборами відпочинку навчальних закладів ( Шостаківський НВК,Єрківська ЗОШ) відділом культури та районною бібліотекою. Складовою життєдіяльності дітей в Літній школі є організація роботи гуртків та творчих майстерень. Робота гуртків побудована з урахуванням короткочасності перебування дітей у Школі. Графік складений так, щоб чергувались різні види діяльності (спорт, музика, хореографія, театралізація, художня праця). В приміщенні БДЮТ діяли постійні виставки образотворчого та декоративно – ужиткового мистецтва. Педагогічний колектив БДЮТ спланував та побудував роботу так, щоб кожна дитина знайшла собі справу по душі; відчула себе сильною та творчою особистістю; збагатилася духовно і почувала себе комфортно.
День візажиста у літній школі